Skúter VOGE SR16, 125i olivová-šedá
Kolóna, rozbitý asfalt alebo mestský obchvat? Zvládnem čokoľvek!
Žijem si na vysokom kolese a nehanbím sa za to. Elegantné línie, moderný štýl a bohatá výbava – džentlmen do poslednej skrutky. Ale žiaden strach, pod noblesnou kapotou sa skrýva praktický makač s kopou úložného priestoru a skvelou ovládateľnosťou. So mnou sa nebudeš hanbiť zaparkovať pred nablýskaným korporátom ani pred supermarketom.
Motor overený mestskými skúškami
Neskoč na reči o nudných vysokých kolesách. Pod ladnými krivkami bije spoľahlivý, kvapalinou chladený, štvortaktný jednovalec s objemom 125 cm3. Mesto mu sedí ako kvalitne ušitý oblek. S krútiacim momentom 11 Nm pri 6 500 otáčkach a výkonom takmer 12 koní ovládneš križovatky aj mestské obchvaty. Troška pootočíš zápästím a akcelerácia s jemnou automatickou CVT prevodovkou sa o všetko postarajú.
Štíhle telo s vysokými kolesami
Na vzhľad si potrpím. Taliansky dizajn mi dáva šmrnc, a úzky profil šancu zmestiť sa aj tam, kam sa boja aj kolobežky. Môj najväčší tromf? Vysoké kolesá. Vďaka nim jazdíš stabilnejšie, bezpečnejšie, presnejšie a nerozhodí ťa ani dobre maskovaný slovenský kanál. Šestnástka vpredu, štrnástka vzadu sa postarajú o to, aby si zabudol na to, že cesty v meste nie sú vždy hodvábne hladké. A aby to nielen nedrncalo ale ani nefúkalo, už v štandardnej výbave máš plexi štít a kryty na ruky. Správneho džentlmena počasie nezastaví.
Praktickosť je moje druhé meno
Zem je síce definitívne guľatá, ale moja platforma je absolútne plochá. Nemám žiadny stredový tunel, takže k nohám zmestíš aj ruksak, alebo pracovný kufrík. Aby si ich v zákrute nestratil, ponúkam praktický háčik na zavesenie. Pod sedadlo vpraceš bežný nákup, prípadne „jetku“ alebo menšiu integrálu. A keby si toho potreboval kúpiť viac, vzadu je už v štandarde montovaný hliníkový nosič s 34-litrový kufrom. Na drobnosti máš v prednom štíte integrovanú uzamykateľnú priehradku s úesbéčkom.
Výbava, ktorá mení pravidlá hry
K džentlmenom patrí veľkorysosť, a ja rozmaznávam rád. S bezkľúčovým Keyless systémom nielenže nelovíš kľúče po vreckách, aby si naštartoval, dostaneš sa aj k veciam v úložných priestoroch. Moderný displej s veľkými bielymi znakmi na tmavom pozadí je prehľadný a rýchlo čitateľný aj keď si užívaš horúce letné slnko. Navigačný turn-by-turn systém zasa využiješ, keď sa ponáhľaš na schôdzku s klientom, aj keď doručuješ jedlo na zapadnutú adresu niekde v bočných uličkách. A keďže bezpečnosť neberiem na ľahkú váhu, zabudovaná dash cam kamera obsahuje detektor nárazu, ktorý automaticky uloží videozáznam nehody.
Doplňujúce informácie
| Objem motora | 124,9 cm3 |
| Typ motora | štvortaktný jednovalec SOHC |
| Maximálny výkon | 8,5 kW (11,6 Ps) / 8500 rpm |
| Maximálny krútiaci moment | 11 Nm / 6500 rpm |
| Kompresný pomer | 11:1 |
| Sekundárny pohon | remeňom |
| Prevodovka | bezstupňový variátor |
| Štartér | elektrický (bezkľúčové štartovanie) |
| Chladenie | vodou |
| Emisná norma | EURO 5 |
| Emisie CO2 | 63 g/km |
| Systém dávkovania paliva | EFI |
| Objem nádrže | 7,8 litrov |
| Spotreba paliva | 2,7 l/100 km |
| Maximálna rýchlosť | 97 km/hod |
Brzdy a podvozok
| Odpruženie vpredu | teleskopická hydraulická vidlica ø 31 mm. Zdvih 93 mm |
| Odpruženie vzadu | 2x hydraulický tlmič. Zdvih 103 mm |
| Pneu vpredu | 100/80-R16 |
| Pneu vzadu | 120/80-R14 |
| Brzdy vpredu | dvojpiestkový strmeň, kotúč (ø 240 mm) |
| Brzdy vzadu | jednopiestkový strmeň, kotúč (ø 220 mm) |
| ABS | áno - antiblokovací systém |
| TCS | áno - systém kontroly trakcie |
| ESS | áno - varovný systém núdzového brzdenia |
Rozmery a hmotnosti
| Rozmery (D׊×V) | 2 012 x 730 x 1 603 mm |
| Pohotovostná hmotnosť | 140 kg |
| Výška sedadla | 800 mm |